donderdag 28 maart 2013

Eerder gemaakte naaisels

Babyspulletjes

Dit was een babygeschenkje voor een schattige meid
De 'Bapron': patroontje vind je hier


Stofjes: Voorzijde van het Stoffenspektakel en de achterzijde is gemaakt uit een stuk Ikeahanddoek. Met een mooie kant voor de melkflesjes, en een handdoekzijde voor de gekleurde fruit en groentenpapjes.
Jawel, daar is over nagedacht :)

Op de tag is naderhand nog een naampje geborduurd

Hierbij zaten in deze kleurtjes nog een gewone slab en een schouderdoekje, maar dat heb ik niet spijtig genoeg niet op foto vastgelegd...

Als je onderstaande foto's bekijkt en een beetje fantasie gebruikt,
dan weet je hoe ze eruit zien. 

Eigenlijk dus net zoals dit setje dat ik maakte als kraamgeschenkje voor een collega:


Dit keer voor een stoere kleine jongen.

Stofje met bolletjes kwam van Stitch & Co in Mechelen en zag je ook als voering voor het tablet hoesje in een vorige post. De achterzijde is wederom van een Ikeahanddoek gemaakt.

Truien

Voor diegenen die zich afvroegen waar de namen Minimonster en Maximonster vandaar komen...
Een apentruitje voor een klein aapje en een trui in Superman-kleuren voor de grootste.


En we steken onze tong uit tegen kanker!

Kaptrui en trui met kraag, beide naar dit boek.
Net zoals onderstaande recykleer trui.

Deze trui werd ondertussen al voorzien van de nodige chocoladepuddingvlekken, waardoor ik nu aan een zak aan het werken ben. Foto volgt wanneer dat gelukt is.
Tips zijn altijd welkom...

Jurkjes

De eerste probeersels
Ja, inderdaad, in twee maten, ook al heb ik maar één dochter.
In een blond moment vergat ik naadwaarde toe te voegen en was het eerste te klein uigevallen...

Maar daar werd een ander prinsesje dan weer beter van :)

Stofjes: beide van het stoffenspektakel
Patroon: ergens gratis van internet geplukt

4 opmerkingen:

  1. Toen ik het patroon van de Bapron pinde was het gratis, blijkbaar is het nu betalend geworden.
    Heb jij soms nog de gratis versie?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu is dat patroon uitgebreid tot 3 jaar + het grote succes, daarom denk ik
      Mijn schoonzus heeft het momenteel, maar ik zal het nog eens overtekenen en donderdag meenemen naar 't Stoffenspektakel ;)

      Verwijderen
    2. We zijn elkaar donderdag juist op tijd tegen het lijf gelopen :)
      Mama moest om half twaalf terug thuis zijn, dus we waren op weg naar de uitgang.
      Ik ben 's middags nog wel voor een tweede keer kunnen gaan. Toen ik thuis mijn stofkes aan het narekenen was voor twee toiletzakken, bleek het dat ik veel te weinig stof had. Aan het kraam hadden ze mij gezegd dat ik gemakkelijk drie toiletzakken uit twee lapjes stof zou krijgen, niet dus :)

      Nog is bedankt voor de patroontjes :)

      Verwijderen
    3. Enjoy! Moest ge er niet aan uit geraken, dan geef je maar een belletje he ;)

      Verwijderen

Bedankt voor je berichtje, ze worden allemaal graag gelezen!